Info Zottegem
adverteren op maat, in uw streek

De bedeling van het eerste nummer in 2022 start op donderdag 3 maart.
Ook deze keer gaan wij ons best doen om elke bus in Zottegem te bedelen. Mocht u desondanks onze inspanningen toch geen nieuwe info ontvangen, neem dan contact met ons op. Wij bezorgen je zo snel mogelijk een exemplaar.
De tweede uitgave voor 2022 is voorzien in de week van 6 juni.

kortingstabel advertenties

Bent u als zaakvoerder geïnteresseerd in het plaatsen van een advertentie? Dan hebben wij goed nieuws voor u.
Ook in 2022 hanteren we dezelfde prijzen en blijven we trouw aan onze kortingstabel:
per extra inlassing krijgt u telkens 5% méér korting, d.w.z. dat u op 1 inlassing geen korting krijgt,
op 2 inlassingen 5%, op 3 inlassingen 10% en op 4 inlassingen 15%.
Meer nog: bent u een nieuwe adverteerder of is het langer dan 2 jaar geleden dat u in Info Zottegem adverteerde,
dan ontvangt u daarbovenop nog eens 5% extra:
1 inlassing 5%, 2 inlassingen 10%, 3 inlassingen 15% en 4 inlassingen 20%!
Wenst u meer informatie of een overzicht van onze formaten en prijzen, neem dan gerust contact op:
infozottegem@fotodatprinting.be of M 0473 48 01 57.

Beste zaakvoerder
Info Zottegem, het stedelijk informatieblad van stad Zottegem, is al meer dan 30 jaar een begrip in de streek. De Zottegemse bevolking ontdekt er elk kwartaal de geplande evenementen, de hoogtepunten en de werking van onze mooie Egmontstad. Voor u, als zaakvoerder, is Info Zottegem ook het uitgelezen kanaal om uw product of dienst gericht te promoten in eigen streek.
Waarom adverteren in Info Zottegem?

• Een oplage van méér dan 13.500 exemplaren. Met een eigen bedeling in alle bussen van stad Zottegem (inclusief de bussen met ‘geen reclamedrukwerk’) bereikt u een doelpubliek van meer dan  26.000 inwoners. Wenst u hetzelfde effect te bereiken met een flyer, dan betaalt u alleen al voor de postbedeling minstens 1.141,60 euro en dit voor een bedeling van 81,6% van het totale aantal bussen. En dan is de flyer nog niet gedrukt…
• Maximale zichtbaarheid en herkenbaarheid. We besteden een bijzondere aandacht aan de plaatsing van uw advertentie. Elke linkerpagina is volledig voorbehouden voor publiciteit.
• Themagericht adverteren. Elk kwartaal belicht Info Zottegem de meest actuele gebeurtenissen in de streek (evenementen, feestdagen, kermis, braderie, …). Link uw advertentie aan een thema en verhoog zo het effect ervan.
• Een vaste waarde in de streek. Info Zottegem verscheen voor de eerste maal in 1984 en is nu aan haar 38ste levensjaar toe.

Hoe werkt het?

Info Zottegem is een kwartaaluitgave en verschijnt dus vier keer per jaar: in 2022 in de week van 7 maart, 6 juni, 5 september en 5 december. De bedeling in alle bussen gebeurt in de week van verschijning.
Onze advertentietarieven zijn al een aantal jaar ongewijzigd, maar sinds 2018 hanteren wij een nieuwe kortingstabel. Naarmate het aantal advertenties toeneemt stijgt ook de korting. Zo krijgt u bij twee plaatsingen 5% korting, bij drie plaatsingen 10% en bij vier 15%. Neem contact met ons op voor de tarievenlijst. Indien gewenst sturen wij u ook een modelletje op.
Wij hanteren drie verschillende formaten: een vierde van een pagina, een halve en een volledige pagina. Al naargelang de opmaak van de advertentie kunnen zowel een vierde als een halve pagina liggend of staand (landscape of portrait) gemaakt worden. De juiste formaten zijn:
voor een vierde: 90 x 133 mm staand of 61 x 186 mm liggend
voor een halve: 90 x 273 mm staand of 133 x 186 mm liggend
voor een volledige: 186 x 273 mm of 210 x 297 mm aflopend (voorzie bij de opmaak een afloop van minimum 3 mm).

Uit een onderzoek dat plaats vond in oktober-november 2017 …
blijkt dat steeds meer en meer Belgen om advertenties te vermijden bewust vermijdingstechnieken gebruiken en dit voor elke media. Hieronder een overzicht:
• 32% van de Belgen gebruikt een adblocker (dit percentage stijgt naar 58% bij 18-24-jarigen)
• 23% zapt altijd reclame op TV (fastforward)
• 63% skipt alle videoreclame van het type ‘pre-roll’, wanneer de optie bestaat
• 19% heeft een sticker ‘geen reclamedrukwerk’ op zijn brievenbus
• 51% weigert systematisch een telefoongesprek te hebben met een telemarketeer
• 28% heeft een e-mailadres specifiek voor het krijgen van reclamemails (en checkt dit nooit)
• 8% is altijd bezig met zijn smartphone tijdens reclamespots in de cinema
• 6% zapt altijd van radiostation tijdens reclame (dubbel zoveel bij 25-34-jarigen)
Deze resultaten tonen dat online media en telemarketing het sterkst lijden onder deze vermijdingstechnieken van reclame, met een consumentenpotentieel dat aanzienlijk kleiner is dan bij andere media. In-Home Advertising (Direct Mail en Door-to-door), net als radio, magazines en outdoor affichage bieden dan weer een hogere advertising reach vergeleken met het marktgemiddelde.
Gelukkig appreciëren de Belgen reclame ook
Ook al wordt reclame door veel consumenten afgeschilderd als storend, overdadig en irrelevant; toch wijzen de Belgen er ook verschillende positieve elementen aan toe:
• 72% erkent dat reclame hem/haar toelaat zich te informeren over nieuwe producten
• 67% zegt dat reclame overtuigend kan zijn (vooral dankzij promoties)
• 41% vindt reclame aangenaam
• 89% van de Belgen wil niet dat reclame volledig verdwijnt
Studie uitgevoerd door ‘Think to the point’ en ‘Aqrate’
2017
2018
2019
2020

2021

Contact

Fotodat Printing
Saffelstraat 11 - 9620 Zottegem
T. 0473 48 01 57
E. fotodat.printing@proximus.be
BE 0649.213.872 - ON 0649.213.872